برای سفارش کتاب های نایاب اینجا کلیک نمایید
برقفنی و مهندسیکارشناسیکتاب درسیمقاله و پایان نامه

الکترونیک صنعتی م. هـ . رشید ( زبان فارسی )

الکترونیک قدرت شاخه‌ای از الکترونیک صنعتی است. الکترونیک قدرت مبحثی است متشکل از مهندسی الکترونیک و مهندسی قدرت که در آن عملکرد الکترونیک حالت جامد برای کنترل و تبدیل توان الکتریکی بررسی می‌گردد. به عبارت دیگر الکترونیک قدرت به بررسی استفاده از نیمه هادی‌ها در قدرت می‌پردازد.

تقریبا تمام منابع تغذیه جدید همچون شارژرها، اینورترها و یو پی اس‌ها از ساختارهای الکترونیک قدرت استفاده می‌کنند. برای مثال شارژر موبایل و لپتاپ، منابع تغذیه کامپیوتر و مانیتور و سیستم‌های قدرت ماشین‌های لباسشویی بر این اساس طراحی و ساخته می‌شوند. در صنعت رایجترین استفاده از الکترونیک قدرت در محرکه‌های با سرعت متغیر موتور القایی است. در سطوح توان بالاتر، الکترونیک قدرت در کاربردهایی مانند انرژی‌های نو و بهینه سازی سیستم قدرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 بسته به ورودی و خروجی مبدل‌های الکترونیک قدرت، می‌توان آنها را به چهار دسته تقسیم بندی کرد:

  • مبدل‌های ac به dc یا یکسوسازها
  • مبدل‌های dc به dc یا چاپرها
  • مبدلهای ac به ac (سیکلوکانورترها – مبدلهای ماتریسی)
  • تبدیل وضعیت در موتور های چند متغییره مانند شفت سلف

کتاب الکترونیک قدرت رشید به همراه کتاب الکترونیک قدرت اریکسون معتبرترین رفرنس های دانشگاهی درس الکترونیک قدرت بالاخص در دوره کارشناسی ارشد مهندسی برق قدرت می باشند.

در این پست ، این کتاب ارزشمند را که به زبان فارسی می باشد برای دانلود قرار داده ایم. سر فصل های این کتاب به شرح زیر می باشد :

  1. عناصر نیمه هادی قدرت
  2. مدارهای یکسو کننده
  3. روش های کموتاسیون
  4. سوئیچ های استاتیکی
  5. کنترل کننده های ولتاژ ac
  6. چاپر ها ( برش دهنده ها )
  7. اینورتر ها ( معکوس کننده ها )

الکترونیک صنعتی م. هـ . رشید ( زبان فارسی )

لینک های دانلود

***** گزارش خرابی یا کپی رایت *****

در صورتی که لینک دانلود خراب است یا شما صاحب اثر هستید و اشتباه کتاب شما در سایت قرار گرفته از طریق تماس با ما به ما اطلاع دهید

راهنمای دانلود

  • برای دانلود، به روی عبارت "دانلود" کلیک کنید و منتظر بمانید تا پنجره مربوطه ظاهر شود سپس محل ذخیره شدن فایل را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دانلود تمام شود.
  • جهت استفاده از فایل های فشرده از نرم افزار WinRar استفاده نموده و به پسورد هر فایل توجه نمایید.
  • در صورت بروز مشکل در دانلود فایل ها تنها کافی است ازطریق ارسال پیامک به شماره 09365692210 طریق سیستم گزارش خطا نسبت به بروز مشکل اطلاع دهید تا پیگیری سریع برای حل مشکل اقدام گردد.
  • فایل های قرار داده شده برای دانلود به منظور کاهش حجم و دریافت سریعتر فشرده شده اند، برای خارج سازی فایل ها از حالت فشرده از نرم افزار Win Rar و یا مشابه آن استفاده کنید.
  • کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت www.kolbedanesh.com ( حتما با حروف کوچک تایپ شود ) می باشد. تمامی حروف را میبایستی به صورت کوچک تایپ کنید و در هنگام تایپ به وضعیت EN/FA کیبورد خود توجه داشته باشید همچنین بهتر است کلمه رمز را تایپ کنید و از Copy-Paste آن بپرهیزید.
  • چنانچه در هنگام خارج سازی فایل از حالت فشرده با پیغام CRC مواجه شدید، در صورتی که کلمه رمز را درست وارد کرده باشید. فایل به صورت خراب دانلود شده است و می بایستی مجدداً آن را دانلود کنید.

جلال

جلال یاکشی کارشناس مهندسی نرم افزار هستم . برنامه نویسی و مباحث تجارت الکترونیک از علایق همیشگی من بوده و هست و سعی دارم با استفاده از این دانش گامی در جهت بهبود و ترقی بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن