برای سفارش کتاب های نایاب اینجا کلیک نمایید
دانلود کتاب

کنکور ارشد برق سال ۱۳۹۱

سوالات آزمون کارشناسی ارشد رشته برق شامل ۱۰ عنوان درسی می‌باشد (البته از آزمون اسفند ۸۸، درس مدار منطقی و ریز پردازنده‌ها ویژه دانشجویان گرایش مکاترونیک نیز اضافه شده است) .

به طور کلی از هر درس به ترتیبی که در زیر ذکر شده است ، سؤال طرح می شود :

۱٫ زبان عمومی و تخصصی : این درس با ضریب (۳) برای تمام گرایش‌ها نقش مهمی در قبولی آزمون کارشناسی ارشد دارد.

 

۲٫ مدارهای الکتریکی : این درس با ضریب (۴) برای تمام گرایش‌های مهندسی برق به دلیل ضریب بالای آن و تسلط نسبی تمام دانشجویان از اهمیت بالایی در آزمون برخوردار است.

 

۳٫ ریاضیات :  مانند بقیه دروس، تعداد سوالات این درس در آزمون ۹۲ (آزمون بهمن ۱۳۹۱) ۱۵ مورد بوده است، که معمولاً ۷ تا از این سوالات از درس ریاضی مهندسی، ۴ سؤال از درس معادلات دیفرانسیل و ۳ سؤال از درس آمار انتخاب می شده است.

 

۴٫ کنترل خطی : تعداد سؤالات این درس ۱۲ تست بوده و با ضریب (۴) برای گرایش‌های قدرت و کنترل و مهندسی پزشکی و ضریب (۳) برای گرایش‌های الکترونیک و مخابرات در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی در چند سال اخیر مورد توجه دانشجویان رشته برق به عنوان یک درس جهت کسب درصد بالا قرار گرفته است. البته نوع طرح سوالات این درس ممکن است معادلات را به هم بزند، چرا که در بعضی مباحث مانند طراحی، کنترلرها و جبران ‌کننده‌ها می‌توان تست‌های جدید مطرح نمود ولی به طور کلی با توجه به آسانی مطالب این درس نسبت به بقیه دروس می‌تواند به عنوان یک درس جهت کسب درصد بالای ۵۰ مدنظر قرار گیرد.

 

۵٫ الکترونیک : ضریب این درس برای گرایش الکترونیک (۴) و برای گرایش قدرت صفر و برای گرایش‌های دیگر (۳)، و تعداد تست های این درس ۱۲ سؤال می باشد. تست‌های درس الکترونیک در سال‌های اخیر پایداری نسبی پیدا کرده و تاکید بیشتر بر روی مباحث فیدبک، تقویت کننده‌های تفاضلی و توان می‌باشد.

۶٫ ماشین های الکتریکی : ضریب این درس برای گرایش قدرت (۴)، برای گرایش کنترل (۳) و برای ۳ گرایش دیگر صفر می‌باشد و با ۱۲ سؤال مهمترین درس برای داوطلبان گرایش قدرت می‌باشد. در سال‌های اخیر بخشی از سوالات به صورت مفهومی طراحی می‌شود.

 

 

 

۷٫ تجزیه و تحلیل سیستم ها : این درس با ضریب (۴) برای گرایش‌های الکترونیک، مخابرات، کنترل و مهندسی پزشکی. اهمیت خاصی برای شرکت کنندگان این گرایش‌ها دارد و ۱۲ سؤال از آن طرح می شود. ضریب این درس برای گرایش قدرت صفر می‌باشد. با کمی مطالعه می‌توان به درصد قابل توجهی در این درس دست یافت. کتاب «اپنهایم» از منابع مهم این درس می‌باشد.

 

۸٫ الکترومغناطیس : ضریب این درس برای گرایش مخابرات (۴)، برای گرایش مهندسی پزشکی (۱) برای گرایش کنترل صفر و برای دو گرایش دیگر (۳) می‌باشد و با ۱۲ سؤال به نظرِ دانشجویان رشته برق این درس سخت‌ترین درس در آزمون کارشناسی ارشد می‌باشد. اما دانشجویان رشته مخابرات در این درس دارای تسلط بالائی هستند. قوی بودن درس ریاضی عمومی (۲) و تسلط بر مباحث توابع برداری کمک شایانی در یادگیری مباحث این درس به دانشجویان می‌کند. کتاب‌های چنگ و هیت از منابع معروف این درس هستند که کتاب هیت جهت مطالعه اولیه و شروع به یادگیری مباحث پایه‌ای باید مورد استفاده قرار گیرد و حل مسائل مختلف کتاب چنگ در وهله دوم پیشنهاد می‌شود.

 

۹٫ بررسی سیستم های قدرت : ضریب این درس برای گرایش قدرت (۳) و برای بقیه گرایش‌ها صفر می‌باشد و ۱۲ سؤال از آن طرح می شود. این درس از درس‌هایی است که سابقه حضور آن به عنوان مواد آزمون کارشناسی ارشد مهندسی برق از آزمون سال ۸۴ می‌باشد. به همین دلیل تست‌های کمی از کنکور‌های آزمون های کارشناسی ارشد سال های قبل در دسترس می‌باشد. ماهیت این درس طوری است که در قسمت طرح تست‌های محاسباتی برای کنکور محدودیت وجود دارد چون مسائل محاسباتی مهم این درس اکثراً راه‌حل‌های طولانی دارند و در غالب تست قابل طرح نیستند به همین دلیل داوطلبان باید سعی کنند در قسمت مفاهیم تسلط بهتری پیدا کرده و به روش‌های حل مسائل با محاسبات کمتر ،توجه بیشتری کنند. کتاب‌های استیونسون، گلاور، برگمن از جمله کتاب‌های مورد استفاده برای این درس می‌باشند.

 

۱۰٫ مدار منطقی و ریز پردازنده ها : ویژه دانشجویان گرایش مکاترونیک .

[warning]سوالات کنکور کارشناسی ارشد رشته ی مهندسی برق سال ۱۳۹۱ را اینک از کلبه دانش دانلود کنید.[/warning]

کنکور ارشد برق سال ۱۳۹۱

لینک های دانلود

***** گزارش خرابی یا کپی رایت *****

در صورتی که لینک دانلود خراب است یا شما صاحب اثر هستید و اشتباه کتاب شما در سایت قرار گرفته از طریق تماس با ما به ما اطلاع دهید

راهنمای دانلود

  • برای دانلود، به روی عبارت "دانلود" کلیک کنید و منتظر بمانید تا پنجره مربوطه ظاهر شود سپس محل ذخیره شدن فایل را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دانلود تمام شود.
  • جهت استفاده از فایل های فشرده از نرم افزار WinRar استفاده نموده و به پسورد هر فایل توجه نمایید.
  • در صورت بروز مشکل در دانلود فایل ها تنها کافی است ازطریق ارسال پیامک به شماره 09365692210 طریق سیستم گزارش خطا نسبت به بروز مشکل اطلاع دهید تا پیگیری سریع برای حل مشکل اقدام گردد.
  • فایل های قرار داده شده برای دانلود به منظور کاهش حجم و دریافت سریعتر فشرده شده اند، برای خارج سازی فایل ها از حالت فشرده از نرم افزار Win Rar و یا مشابه آن استفاده کنید.
  • کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت www.kolbedanesh.com ( حتما با حروف کوچک تایپ شود ) می باشد. تمامی حروف را میبایستی به صورت کوچک تایپ کنید و در هنگام تایپ به وضعیت EN/FA کیبورد خود توجه داشته باشید همچنین بهتر است کلمه رمز را تایپ کنید و از Copy-Paste آن بپرهیزید.
  • چنانچه در هنگام خارج سازی فایل از حالت فشرده با پیغام CRC مواجه شدید، در صورتی که کلمه رمز را درست وارد کرده باشید. فایل به صورت خراب دانلود شده است و می بایستی مجدداً آن را دانلود کنید.

جلال

جلال یاکشی کارشناس مهندسی نرم افزار هستم . برنامه نویسی و مباحث تجارت الکترونیک از علایق همیشگی من بوده و هست و سعی دارم با استفاده از این دانش گامی در جهت بهبود و ترقی بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن